Terms & conditions
Tervetuloa Kvik-konseptin pariin
Kiitos siitä, että valitsit Kvikin. Olemme iloisia siitä, että voimme toimittaa sinulle uuden keittiösi, kylpyhuoneesi tai vaatekaappisi. Kvikin filosofia on: ”Kaikilla on oikeus upeaan keittiöön”, ja toivomme että sinä koet saaneesi sellaisen tämän kaupan myötä.
Näitä myynti- ja toimitusehtoja sovelletaan sinun ja sen Kvik-myymälän välillä, josta ostit Kvik-tuotteita ja/tai niiden asennukseen ("Kvik-myymälä" tai "me").
Jotta saat mahdollisimman paljon iloa ja hyötyä Kvik-tuotteistasi, pyydämme sinua lukemaan nämä tiedot huolellisesti ennen kuin noudat uudet Kvik-tuotteesi tai ne toimitetaan sinulle. Jos jokin on epäselvää tai ei vastaa odotuksiasi, voit aina kääntyä Kvik-myymälän puoleen. Haluamme palvella sinua mahdollisimman hyvin koko ostoprosessin ajan. Siksi me tulemme selvittämään myös lyhyesti uuteen keittiöösi, kylpyhuoneeseesi tai vaatekaappiisi liittyviä, sinun kannaltasi tärkeitä seikkoja. Ostajana sinun täytyy nimittäin ottaa huomioon muutama seikka.
Se, toimitetaanko tuotteet kotiisi tai noudatko ne Kvik-myymälän varastosta ja toimitetaanko ne kasaamattomina, kasattuina tai asennettuina, riippuu siitä, mitä olet sopinut Kvik-myymälän kanssa. Ellei muuta ole sovittu ja ilmene tilausvahvistuksesta, toimitustapana on kasaamattoman tuotteen nouto Kvik-myymälän varastosta.
Jos vastaat kasauksesta ja asennuksesta itse, sinun tulee noudattaa oston yhteydessä saamiasi ohjeita. Kvik tarjoaa maksullista kasaus- ja asennuspalvelua. Kvik-myymälän henkilökunta kertoo mielellään kasaus- ja asennushinnoista. Asennuksen suorittaa valtuutettu Kvik-asentaja.
Olet aina tervetullut esittämään kysymyksiä meille Kvik-myymälään.
Ellei muuta ole sovittu, vastaanotat uudet Kvik-tuotteesi kasaamattomina.
- Kaappien rungot toimitetaan pakkauksissa, joihin on
merkitty rungon numero. Huomaa, että jotkut kaappityypit toimitetaan useisiin runkopakkauksiin jaettuina. Korkeiden kaappien takaseinät toimitetaan erillisinä ja pakkaamattomina. Tilauslomakkeesta tai kasaus- ja asennusohjeesta selviää, mitkä osat/pakkaukset kuuluvat mihinkin kaappityyppeihin. - Laatikot koostuvat seuraavista osista: Laatikkopaketti, laatikon pohja, takakappale ja mahdollinen korkeaan laatikkoon kuuluva reunus.
- Sokkelit, peitelevyt, hyllyt, sovituskappaleet, erilaiset koristelistat ja vastaavat tuotteet toimitetaan erillisinä ja lähtökohtaisesti pakkaamattomina.
Jos haluat ostaa tuotteet kasattuina, voit sopia asiasta suoraan Kvik-myymälän kanssa.
- Kvik kokoaa rungot ja asentaa kaappeihin ulosvedettävät osat, esim. laatikot, karusellit, korkean kaapin vetomekanismit jne.
- Laatikoiden etusarjat asennetaan mutta niitä ei säädetä, koska säätö tehdään vasta asennuksen jälkeen.
- Kuljetukseen liittyvistä syistä johtuen vetimiä ja spotteja ei yleensä asenneta.
- Jääkaapin asennuskaappeja, 90 cm kulmakaappeja, U825, U826, H200, H500, H508, H512 ja H517 ei koota kuljetusteknisistä syistä sekä sen vuoksi, että niiden toimittaminen perille saattaa vaarantua tilanpuutteen vuoksi.
Jos haluat apua tuotteen kasaamisessa, voit tilata asennuksen suoraan Kvik-myymälästä.
- Toimitamme tuotteet tilauksen yhteydessä ilmoittamiesi mittojen mukaan. Sinä vastaat siis siitä, että toimitetut tuotteet sopivat kotiisi. Kvik pidättää kuitenkin oikeuden suorittaa tarkastusmittaus sovittuaan asiasta sinun kanssasi. Mahdollisen tarkastusmittauksen jälkeen huoneen mittoja ei saa muuttaa, ja Kvik-myymälä on tuolloin vastuussa omista mittauksistaan.
- Ellei muusta sovita, Kvikin asentajalla tulee olla pääsy asuntoon klo 7.30–17.00 sovittuina asennuspäivinä. Kiinteiden asennusten on oltava valmiita ja sijaittava siten, että Kvik-tuotteiden asennus suunniteltuihin paikkoihin onnistuu. Huonekalut ja vastaavat on poistettava ja työkohteeseen on oltava esteetön kulku.
- Asentaja asentaa kaapit, pöytätasot, listat ja vetimet sovitulla tavalla. Pöytätason liitokset saumataan, mutta tasoa ei tiivistetä seinään. Suosittelemme, että seinään tiivistämisen hoitaa, huoneen viimeistelystä riippuen, maalari tai laatoittaja.
- Jos halutaan, että pöytätaso asennetaan muulle kuin vakiokorkeudelle (ks. jäljempänä), asiasta on sovittava kirjallisesti Kvik-myymälän kanssa.
- Sokkelin vakiokorkeus on 12 cm. Pöytätason paksuuden ollessa 30 mm, pöytätason korkeus voi olla jopa 95 cm. Koska sokkeli sovitetaan lattiaan, todellinen pöytätason korkeus saattaa poiketa +/- 0,5 cm sovitusta korkeudesta.
- Yläkaappiin tai sen alle asennettavat spotit asennetaan mutta niitä ei kytketä, koska sen saa tehdä vain valtuutettu sähköasentaja.
- Asentaja ei asenna kodinkoneita, koska sen saa tehdä vain valtuutettu sähköasentaja. Asentaja tekee kuitenkin liesitason mahdollisesti edellyttämän aukon pöytätasoon ja sijoittaa liesitason irtonaisena pöytätasolle. Liesituuletin asennetaan kaappiin, seinään tai kattoon (kattokorkeuden ollessa alle 240 cm). Kytkeminen sekä liittäminen poistohormiin on teetettävä valtuutetulla sähköasentajalla.
- Päältä asennettava allas asennetaan, mutta ei liitetä viemäriin. Asentaja asentaa hanan, mutta ei kytke sitä, koska sen saa tehdä vain valtuutettu LVI-asentaja.
- Kvikin asentaja ottaa poistuessaan mukaansa pakkausmateriaalit ja siistii huoneen mutta ei puhdista sitä.
- Asentaja asentaa ainoastaan Kvik-myymälän kautta ostettuja tuotteita.
- Lähtökohtaisesti uudet Kvik-tuotteesi on noudettava Kvik-myymälän varastosta sovittuna päivänä. Ellei tuo päivämäärä sovi ja haluat siirtää noudon tai toimituksen tuonnemmaksi, pyydämme sinua tiedottamaan asiasta meille viimeistään 10 päivää ennen sovittua nouto-/toimituspäivää.
- Pöytätasoja koskeva toimitusaika on arvio. Jos Kvik-myymälä saa tiedon toimituksen myöhästymisestä, asiasta kerrotaan sinulle välittömästi.
- Varastokapasiteetin vuoksi etukäteen pakatut tilaukset on noudettava sovittuna noutopäivänä. Korkeintaan 2 viikkoa myöhästyneestä noudosta Kvik voi veloittaa korkeintaan 10 % tilauksen laskutetusta arvosta. Yli 2 viikkoa myöhästyneestä noudosta Kvik voi veloittaa korkeintaan 20 % tilauksen laskutetusta arvosta. Kvik ei kuitenkaan tule perimään korvausta, joka ylittää Kvikille viivästyksestä aiheutuneen vahingon.
- Useimmat Kvik-myymälät tarjoavat uusien Kvik-tuotteidesi maksullisen kotiinkuljetuksen. Mikäli Kvik-myymälä toimittaa osoitteeseesi, uudet Kvik-tuotteesi sijoitetaan asianmukaisesti jalkakäytävälle kiinteälle, ajokelpoiselle alustalle, jonne pääsee käsikäyttöisellä trukilla/kuormalavahissillä kuorma-autosta. Toimitus tapahtuu kotisi jalkakäytävälle, jos asut asunnossa, tai kiinteistörajalle, jos asut omakotitalossa tai vastaavassa..
- Suuret kasaamattomat lähetykset toimitetaan kuormalavalla sille osoitetulle paikalle jalkakäytävälle kiinteälle, ajokelpoiselle alustalle, jonne pääsee käsikäyttöisellä trukilla/kuormalavahissillä kuorma-autosta. Toimitus tapahtuu kotisi jalkakäytävälle, jos asut asunnossa, tai kiinteistörajalle, jos asut omakotitalossa tai vastaavassa.
- Ellei toisin ole sovittu, osoitteessa on oltava vähintään yksi henkilö, joka voi auttaa kuljettajaa kantamaan suuria ja raskaita esineitä asuntoon. Ellei tämä ole mahdollista, asiasta on kerrottava tilauksen yhteydessä, jolloin Kvik-myymälä voi varmistaa, että autossa on kahden henkilön miehistö. Tästä veloitetaan lisämaksu.
- Ellei oikea-aikaisen toimituksen sopimuksia noudateta, Kvik-myymälä on oikeutettu viemään tuotteet takaisin Kvik-myymälään, josta ne ovat asiakkaan noudettavissa. Tähän liittyvät lisäkulut veloitetaan asiakkaalta.
- Tuotevaihdot ja palautukset sekä loppuun myytyjen tuotteiden tai jälkitoimitusten nouto tapahtuvat Kvik-myymälässä tai Kvik-myymälän varastossa. Kvik voi kuitenkin huolehtia toimituksista ja noudoista maksua vastaan. Jos olet tilannut ja maksanut toimituksen, mahdollisesti puuttuvat tuotteet toimitetaan sinulle ilman lisäkustannuksia.
- Tarkasta tuotteet vastaanoton yhteydessä, jotta viat, vauriot tai puutteet voidaan korjata välittömästi.
- Jos vastoin odotuksia huomaat tuotteen olevan viallinen, on tärkeää, että ilmoitat tästä (reklamoit) kohtuullisen ajan kuluttua Kvik-myymälälle. Kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta tehty reklamaatio katsotaan aina ajoissa tehdyksi.
- Jos otat vastaan kuljetusliikkeen suoraan osoitteeseesi toimittaman tuotteen, sinun tulee vastaanottamishetkellä tai mahdollisimman pian sen jälkeen tutkia jos toimitetussa tuotteessa on näkyviä vauriota ja viipymättä ilmoittaa mahdollisesta vauriosta Kvikille. Mikäli virhe on huomattu toimituksen yhteydessä, sinun tulee kuvailla virhe rahtikirjaan esim. ”pöytätaso naarmuuntunut” ennen kuin kuittaat toimituksen. Ota mieluusti kuva ennen kuin tuote puretaan pakkauksesta. Kun kuittaat tuotteen vastaanotetuksi, riski tuotteesta siirtyy kuljetusliikkeeltä sinulle ostajana.
- Tuotenäytteet ja näyttelymallit esittelevät värejä ainoastaan suuntaa antavina, eikä Kvik-myymälä vastaa mahdollisista poikkeamista, ellei esitelty väri ole juuri sellaisenaan sinulle tärkeä ja Kvik-myymälä on tästä tietoinen.
- Massiivipuu, viilu, graniitti, teräs, terrazzo ja komposiittikivi ovat kaikki tuotteita, joissa toimitetun tuotteen väri ja rakenne saattavat poiketa tuotenäytteiden tai esittelytuotteiden vastaavista, ja yksittäisissä toimituksissa voi olla tekstuuri- ja värivaihteluita.
- Kaikki Kvikin vakiovalikoimaan kuuluvat saman värikoodin omaavat tuotteet eivät ole valmistettu samasta pintamateriaalista, jonka vuoksi väri- ja sävyeroja voi esiintyä pinnoissa. Lisäksi Kvik-tuotteiden ja saman värikoodin omaavien kolmansien osapuolten tuotteiden (esim. kodinkoneiden) välillä voi olla väri- ja sävyeroja. Nämä poikkeamat eivät ole reklamaatioon oikeuttavia virheitä, ellei väriero ole olennaisesti suurempi kuin tuotenäytteiden ja esittelymallien perusteella voisi olettaa.
- Ostaessa tavaroita luovutat asiakkaana Kvik-myymälän käyttöön välttämättömiä tietoja. Joitain näistä tiedoista voidaan käyttää siten, että sinut/asiakas tunnistetaan. Kvik-myymälä välittää nämä tiedot Kvik A/S:lle. Kvik-myymälä ja Kvik A/S ovat näin ollen erillisiä rekisterinpitäjiä sinua asiakkaana koskevan käsittelyn osalta. Kvik-myymälä ja Kvik A/S käsittelee näitä tietoja voimassa olevien lakien ja säädösten mukaisesti, markkinointilainsäädäntö ja henkilötietolainsäädäntö mukaan luettuina.
- Tiedot voivat olla, niihin kuitenkaan rajoittumatta: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite, tarjoukset, tilaukset ja/tai mahdolliset kuvat asunnostasi. Kvik-myymälä käyttää näitä tietoja täyttääkseen sopimuksessa määritellyt velvoitteensa ja antaakseen sinulle parasta mahdollista palvelua.
- Näitä tietoja sisältävien tiedostojen käsittely on rajoitettu toimitus-, takuu, huolto- ja/tai asennusvelvoitteisiimme.
- Tietoja säilytetään kunnes velvoitteemme sinua ja muun lainsäädännön vaatimuksia kohtaan ovat täytettyjä, ja ne tuhotaan heti sen jälkeen. Muu lainsäädäntö voi olla esimerkiksi kirjanpitolaki. Muut velvoitteet sisältävät muun muassa mahdolliset kauppalain vaatimukset ylittävät, laajennetut takuuajat.
- Tiedot luovutetaan alihankkijoille, esimerkiksi muille valmistajille tai logistiikkakumppaneille. Näiden myynti- ja toimitusehtojen ehdot koskevat yhtäläisesti näitä yhteistyökumppaneita. Suoritamme valvontakäyntejä ja tarkastuksia, joissa varmistetaan, että näitä ehtoja noudatetaan jatkuvasti.
- Alihankkijoille luovutettavat tiedot saattavat olla, niihin kuitenkaan rajoittumatta: nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja/tai ostotilauksen tiedot.
- Tietoja ei luovuteta muille kuin täysin välttämättömille kumppaneille.
- Jos Kvik-myymälä jostain syystä organisoidaan uudelleen tai myydään osittain, sinun/asiakkaan tunnistamisen mahdollistavia tietoja saatetaan luovuttaa eteenpäin. Luovutetut tiedot rajoitetaan niihin tietoihin, jotka ovat välttämättömiä alkuperäisten velvoitteiden täyttämiseksi. Tietojen mahdollinen luovutus tapahtuu vain voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
- Sinulla on oikeus tehdä vastalause sellaisten tietojesi käsittelystä, joiden avulla sinut/asiakas voidaan tunnistaa. Jos et halua luovuttaa näitä välttämättömiä tietoja sinun on huomioitava, että me emme mahdollisesti kykene täyttämään velvoitteitamme, mukaan luettuina toimitus-, takuu-, huolto- ja/tai asennusvelvoite.
- Sinulla on oikeus saada nähdä ne käytettävät tiedot, joiden avulla sinut/asiakas voidaan tunnistaa. Sinulla on lisäksi oikeus nähdä, oikaista ja poistaa sinusta/asiakkaasta käytettyjä tietoja.
- Jos haluat käyttää oikeuttasi saada tietosi poistetuiksi, sinun on huomioitava, ettei Kvik-myymälä ja Kvik A/S takaa voivansa täyttää sopimuksen mukaisia velvoitteitaan. Tietojesi poistaminen poistaa samalla tavoin Kvik-myymälältä ja Kvik A/S:ltä pääsyn takuuasioiden tai reklamaatioiden käsittelyssä tärkeään dokumentaatioon.
- Sinulla on oikeus saada sinusta kerätyt tiedot toimitetuksi itsellesi jäsennellyssä, yleisessä käytössä olevassa ja konelukukelpoisessa muodossa. Tämä oikeus tekee tietojen siirron, kopioinnin tai esteettömän lähettämisen eri IT-järjestelmien välillä helpommaksi. Jotta tietosi suojattaisiin parhaalla mahdollisella tavalla perustamme tunnistusmenettelyn, joka estää tämän tietojen siirron väärinkäytön.
- Voit ottaa Kvik A/S:ään yhteyttä osoitteessa GDPR@kvik.dk . Kvik-myymälän yhteystiedot löydät milloin tahansa osoitteesta www.kvik.fi. Sinulla on myös oikeus valittaa Suomen tietosuojavaltuutetun toimistolle siitä, miten Kvik-myymälä ja Kvik A/S käsittelevät ja tallentavat henkilötietojasi. Suomen tietosuojavaltuutetun toimiston yhteystiedot löydät osoitteesta www.tietosuoja.fi.
- Kvik-myymälä antaa takuun useimmille puutuotteille ja liikkuville osille. Viittaamme takuuesitteeseen, joka toimitettiin sinulle Kvik-tuotteidesi oston yhteydessä.
- Kehotammekin sinua säilyttämään tuotteisiin liittyvät laskut ja mahdolliset erilliset takuutodistukset.
- Vastaanotettuaan oikea-aikaisesti tehdyn myöhästymistä tai puutetta koskevan reklamaation Kvik-myymälällä on oikeus suorittaa jälkitoimitus, korjaus tai korvaavan tuotteen toimitus kohtuullisen ajan kuluessa.
- Jos tuotteessa vastoin odotuksia on puute, ilmoita siitä mahdollisimman pian myymälälle, jossa teemme kaikkemme pulman ratkaisemiseksi. Sen vuoksi tuotteen korjausta tai muuta käsittelyä ei saa aloittaa ilman Kvik-myymälän lupaa tai mikäli vallitsevien olosuhteiden perusteella on selvää, että Kvik ei voi korjata virhettä itse tai jonkun muun henkilön välityksellä kohtuullisessa ajassa ja ilman merkittävää haittaa sinulle asiakkaana. Asiakas teettää tällaisen korjauksen omaan laskuunsa ja omalla riskillä.
- Jos sinulla on oikeus suorittaa omia korjaustoimenpiteitä edellä mainitun kohdan mukaisesti, sinulla on myös oikeus kohtuulliseen alennukseen tuotteen hinnasta.
- Jos puute tai myöhästyminen on merkittävä, sinulla on oikeus purkaa ostosopimus. Jos toimitus tapahtuu osatoimituksina, oikeus sopimuksen purkamiseen koskee pääsääntöisesti vain merkittävästi myöhästynyttä tai virheellistä toimituksen osaa.
- Kvik-myymälällä ei ole velvollisuutta maksaa sinulle korvausta vahingoista, jotka ovat syntyneet elinkeinontoiminnastasi.
- Huomautamme, että sinulla on virheellisten tuotteiden ja myöhästyneiden toimitusten yhteydessä velvollisuus ryhtyä kohtuullisiin toimenpiteisiin vahingon rajoittamiseksi.
- Kvik-myymälä ei ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat siitä, että Kvik-tuotteiden mukana toimitettuja ohjeita ei ole noudatettu tai että työtä ei muutoin ole suoritettu ammattimaisesti.
- Kosteissa olosuhteissa ja suurissa lämpötilan vaihteluissa suoritetun säilytyksen, kasauksen ja asennuksen yhteydessä syntyneitä vaurioita ei hyväksytä reklamaationa.
- Kvik-myymälä ei ole vastuussa siitä, että kiinteistön asennukset (sähkö, putkisto jne.) ja kalusteet ovat riittävät ja sopivat ostetuille tuotteille.
Kvik ei ole vastuussa viivästyksistä, jotka johtuvat Kvikistä riippumattomista esteistä, joita Kvik ei ole voinut kohtuudella ennakoida, välttää tai poistaa, kuten lakoista, luonnonkatastrofeista, tulipalosta, salamaniskuista, onnettomuuksista, sodasta, terrori-iskuista, sääolosuhteista, viranomaisten toteuttamista toimenpiteistä tai teknisistä ongelmista, tai jos tällaisia esteitä esiintyy Kvikin toimittajien tai muiden Kvikin käyttämien kolmansien osapuolten osalta. Nämä esteet ovat perusteena vapautukselle vahingonkorvauksista ja muista seuraamuksista.
- Jos tulet katumapäälle tai olet mitannut väärin, voit 14 päivän kuluessa toimituspäivästä kääntyä Kvik-myymälän puoleen ja palauttaa tai vaihtaa kaikki avaamattomassa pakkauksessa olevat Kvikin valmistamat vakio-osat (rungot, ovet ja sisustusosat). Ota vain mukaan ostokuitti ja tuotteet, jotka haluat vaihtaa tai palauttaa.
- Tuotannosta poistuvia tuotteita, mittatilaustuotteita (mm. pöytätasoja ja liukuovikomeroita), kolmannen osapuolen tuotteita (esim. kodinkoneet) sekä esittelytuotteita ei voi vaihtaa eikä niitä voi palauttaa.
Muut kuin edellä mainitut tuotteet otetaan vastaan palautuksina, jolloin veloitetaan palautusmaksuna 20 % niiden hinnasta. - Kasatuilla tai asennetuilla tuotteilla, mukaan lukien ovien/laatikoiden etulevyt, joihin on asennettu saranat tai vedin, ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.
- Tuotevaihdot ja palautukset, myös vaurioituneiden tuotteiden, tapahtuvat Kvik-myymälässä.
- Kvik pyrkii siihen, että jokaisen Kvik-tuotteen osto koetaan myönteisenä kokemuksena ja että osto on ”Kaikilla on oikeus upeaan keittiöön” –hengen mukainen. Ellei näin ole, toivomme, että käännyt sen Kvik-myymälän puoleen, josta ostit tuotteet, jolloin Kvik tekee parhaansa ratkaistakseen ongelmat mahdollisimman pian tavalla, johon olet täysin tyytyväinen.
- Jos syntyy riita, voit kuluttajana saattaa asiasi kuluttajariitalautakunnan tutkittavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian saattamista kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi asiakkaan tulee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan (https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta).
- Jos tuotteet toimitetaan myöhemmin kuin 6 kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ja asiakas on valinnut toimituspäivän, Kvik-myymälällä on oikeus vaatia, että hintoja tarkistetaan Kvik-myymälän tavarantoimittajilta saamien hinnankorotusten mukaisesti. Kvik-myymälä ilmoittaa hinnankorotuksesta asiakkaalle kirjallisesti.
- Jos hinnankorotus on yli 10 % laskun määrästä, asiakas voi halutessaan purkaa sopimuksen. Jos asiakas ei irtisano sopimusta 14 päivän kuluessa siitä, kun Kvik-myymälä on lähettänyt kirjallisen ilmoituksen hinnankorotuksesta, asiakkaan katsotaan hyväksyneen hinnankorotuksen.
- Kaikki tuotteet maksetaan 100 % ennen toimitusta.
- Mikäli poikkeuksellisesti toimitetaan tuotteita, joita et vielä ole maksanut, Kvik-myymälä omistaa tuotteet, kunnes koko kauppahinta on maksettu.
- Ellet maksa toimitusta ajallaan, Kvik-myymälällä on oikeus vaatia maksua tai purkaa osto.
- Maksun tapahtuessa eräpäivän jälkeen, veloitamme myöhästyneestä liikevaihtoverollisesta määrästä korkolain mukaista viivästyskorkoa, ellei ole sovittu toisesta korkoperusteesta. Viivästyskorot erääntyvät maksettavaksi heti.
Olet aina tervetullut esittämään kysymyksiä meille Kvik-myymälään.