Mielestäni Kvik on täydellinen, ja Ralph on myös elävä todiste siitä, että se on mahdollista. Emme tarvitse mitään muuta. Minusta se on enemmänkin ajattelutapa.

— Mai Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

Tänään pidämme pienen tauon tanskalaista muotoilua käsittelevästä sarjastamme ja esittelemme toisenlaisen tarinan. Olemme franchising-konsepti, ja meillä on yli 185 myymälää 12 maassa myymässä tanskalaisia design-keittiöitä.

Meillä on suuria kasvutavoitteita. Tämä tarkoittaa, että rekrytoimme jatkuvasti uusia franchising-yrittäjiä – sekä uusiin toimipisteisiin että nykyisten myymälöiden jatkajiksi. Tässä yhteydessä olemme jutelleet muutaman franchising-kumppanimme kanssa kuullaksemme heidän tarinansa. Esittelemme näitä tarinoita silloin tällöin SeurusteluKeittiö®-syötteessä. 

Puhuimme Ralph ja Mai Nissenin kanssa, jotka avasivat ensimmäisen myymälämme Saksassa heinäkuussa 2021 - Kvik Hamburg Altstadtin. He ovat tanskalainen pariskunta, joka on asunut Saksassa jo monta vuotta, mutta he sattuivat kasvamaan lähellä Kvikin perustamispaikkaa Tanskassa. 

He olivat työskennelleet vähittäiskaupan alalla, mutta heillä ei ollut taustaa keittiöalalta, joten kysyimme heiltä, miten he saivat tietää tästä mahdollisuudesta...

Ja vain yksi huomautus – nauhoitimme tämän heidän myymälässään Hampurin sydämessä, joten taustalla saattaa kuulua ohikulkevia junia ja ääniä suuresta proomusta, joka kaivoi kanavaa aivan äänityspaikan ikkunan ulkopuolella, pyydämme anteeksi sitä. 

*Huomaa, että tämän sivun teksti on podcast-jakson transkriptio.

Kaikki tapahtui hyvin nopeasti

Mai: Selasit LinkedIniä.

Julie: LinkedIniä? Okei. 

Ralph: Joskus käy myös melkoinen yhteensattuma, että jos et etsi keittiötä, niin et itse asiassa etsi, ja sama pätee nykyäänkin asiakkaiden kanssa. Jos he eivät etsi keittiötä, heihin ei kannata tuhlata markkinointia . Mutta se oli puhdas sattuma, että näimme tämän LinkedInissä ja he etsivät franchising-kumppaneita Saksan markkinoille.

We're not even aware that they didn't have any. So we started looking into this and it was still when we were in the old business where we were closing down and everything. But we we are always looking forward and not back so that was also for us, very important to press some buttons there and get moving.

Mai: And we had the right feeling. Both of us.

Ralph: And then I wrote directly to the CEO of Kvik and asked. I told little bit about our story and where we come from, what we've been doing and what we would like to be doing and then a week later we sat in Vildbjerg, close to Herning in Denmark meeting up with the guys there and then some months later, we were opening up the first store in Germany. So it was very, very quickly.

Julie: Wow, that was very fast. I don’t think I realised it was that fast.

Ralph: Super fast actually, because we met in the middle of January in 2021. But we had a super good feeling and also that we had the they they also wanted us and then we signed in April, then in July more or less six months later, we opened up the store.

Kuuntele tämä jakso Spotifyssa

Uusille markkinoille

Ralph: Joten otimme kaiken harteillemme, koska myös me keskityimme vain tähän. Meillä ei tietenkään ollut silloin töitä. Joten meillä oli tietysti myös hyviä mahdollisuuksia ja keskustelutilaisuuksia Kvikin kanssa. Niinpä profiili oli hyvä uusien markkinoiden avaamisen kannalta, mutta ei keittiöiden myynnin kannalta, koska emme ole koskaan ennen tehneet niin.

Mutta jos ymmärrät konseptin ja olet hyvä myymään konseptia, etkä välttämättä tuotetta, koska sitä me olemme tehneet monta, monta vuotta. Se oli varmasti etumme.

Julie: Mikä konseptissa oli niin houkuttelevaa?

Ralph: Tietenkin se oli tanskalainen muotoilu, mutta myös selkeys. Se selkeys ja tanskalaisuus. Saksassa on itse asiassa melko vaikea saada tyylikästä keittiötä, ellei halua maksaa siitä paljon rahaa. Muuten kaikki on enemmän tai vähemmän samanlaista ympäri Saksaa, ja meidän kotimaassamme huonekalujen ja keittiöiden ja kaiken ostettavan on myös näytettävä hyvältä, mikä on meille myös erittäin tärkeää. Saat enemmän vastinetta rahoillesi kuin monilla kilpailijoilla Saksan markkinoilla.

Julie: But the German market is a pretty crowded and there are a lot of competitors. I mean is that an issue?

Ralph: Yeah, there is. But it all...being very harsh, it all looks almost the same. Everywhere you go. Otherwise it gets very expensive and you don't have all this concept thinking like you have in the Scandinavian countries.

So if you go to a kitchen studio or kitchen store, it's normal that they have 5-6 brands. And then you have to choose. You know it's not, it's not so clearly told as it is here in Kvik, for instance. But that's also more a normal way of thinking in Denmark. But it's not normal in the German market. So that was also one of the main things, the reason why we also saw there is a potential.

Julie: Ralphin ja Main myymälä ei ollut vain ensimmäinen myymälä Saksan markkinoilla, vaan he näkivät Kvikin markkinointitavan etuna. Emme käytä perinteistä televisiota, radiota ja mainostauluja, vaan meillä on pelkästään digitaalinen lähestymistapa. Ja he näkevät sen vaikutuksen liiketoimintaansa. 

Ralph: Hyödynnämme sosiaalisen median voimaa, jota ei myöskään hyödynnetä perinteisellä keittiöalalla Saksassa.

Julie: Onko näin? Okei!

Ralph: Olemme siinä hyvin vahvoja, ja saamme myös paljon asiakkaita. Sen ansiosta voimme luoda paljon varauksia sosiaalisen median perusteella, mikä on myös erittäin tärkeää. Kumppanina voimme itse asiassa tuntea, kun markkinoinnin määrää lisätään. Silloin saamme myös paljon varauksia. Joten sekin toimii. Se kulkee siis käsi kädessä. Emme myöskään tuhlaa rahaa massamarkkinointiin, kuten bussiteippauksiin ja muihin tyypillisiin tapoihin. Tämä on myös yksi asia, jonka opimme.

Mai: Asiakkaat tulevat myös puhelimensa kanssa ja sanovat, että näin tämän Instagramissa. Meillä on paljon tällaisia asiakkaita, joten se todella toimii. Sekin on hyvä.

Julie: Mainoksemme siis toimivat, ja meillä on tietysti saksalainen Facebook-sivu, jossa esittelemme uusia keittiöitä.

Ralph: But it’s mainly the Instagram and the Pinterest and everything that’s running really but again it also depends on the location and where we are right now that we are sitting in a very good space.

Julie: Jep. Paljon ihmisiä, liikenne kulkee ohi.

Mai: And we also have the customers. They are coming again or they are, what do you say, recommend us from friends, yes. So that’s also really nice.

Julie: Joten suosittelu on ollut teillekin erittäin hyödyllistä.

Ralph: Se alkoi myös melko nopeasti. Itse asiassa kaikkein kauneinta siinä, mitä teemme on se, että saamme suosituksia melko nopeasti, ja nyt saamme jo toisia ja kolmansia suosituksia asiakkailtamme, jotka ostavat meiltä, joten sekin on ollut todella hienoa. 

Julie: Se on nopeaa, koska olette olleet auki vasta vähän yli vuoden. Uskomatonta.

Ei aiempaa kokemusta keittiöalalta

Julie: Ralph ja Mai tulivat vähittäiskaupan alalta, mutta eivät tienneet aloittaessaan mitään muuta keittiöstä kuin illallisen valmistamisen omassa kotikeittiössään. Mutta he tunsivat, että konsepti sopi heille.

Sittenhän sinä siis opit keittiöistä todella nopeasti [laughs].

Ralph: Opimme nopeasti keittiöistä. Ehdottomasti. Mutta opimme myös, että olemme hyviä uinnissa, kun on kyse pelastusliivien pukemisesta ja sitten vain aletaan työskennellä sen kanssa. Koska kyseessä on jälleen kerran vahva konsepti myös Kvikin osalta ja myös sen tuen osalta, jota olemme saaneet erityisesti siksi, että olemme olleet ensimmäisiä ja meillä ei ole ollut kovin paljon, koska se on erilaista... Se on edelleen vähittäiskauppaa, mutta se on täysin erilainen tapa työskennellä verrattuna siihen, mistä me olemme lähtöisin klassisen vähittäiskauppatyylin osalta.

Julie: Tarkoitan, että sinun täytyy piirtää keittiö ohjelmaan ja sinun täytyy...

Mai: Niin, mutta kun myymme vaatteita tai muuta, asiakkaat tulevat sisään, me myymme ja he lähtevät ulos. Toivottavasti näemme heidät uudestaan, mutta keittiön kanssa ensin myydään, ja sen jälkeen tarvitaan koko jälkiprosessi. Se on suurempi osa.

Ralph: There’s a lot of connecting dots and everything what we’re doing and also what you’re selling to the customers is the main thing is trust because you are diving very deep into their personal affairs and that is something which takes a long time. You can have customers who are super clear in what they want and then you can sell something very fast but on the other hand it can also take very long. So it is a long process. It’s a project every time you even though how big or how small the kitchen is, there’s a lot of things which you need to connect together.

Julie: Tietävätkö asiakkaat usein sisään tullessaan mitä keittiö maksaa tai mitä siihen sisältyy, vai pitääkö heitä myös valistaa siitä, että kyseessä on suuri hanke?

Ralph: Absolutely. It depends very much. You have quite a lot of customers who bought a kitchen before, s they know what to look for. But also there we have, we have a different set up within Kvik compared to a lot of the competitors due to that we have transparent pricing. We have a more standout program. So we cannot solve every wish of the customer but we need to be very clear on what we can and what we are not able of doing. 

Kuuntele ja tilaa Spotifyssa

Ralph: Ja tämä on myös asia, jonka erityisesti joidenkin keittiömyyjiemme, jotka tulevat keittiöalalta, on täytynyt oppia, että emme voi ratkaista kaikkea, mitä asiakkaat haluavat, koska se on toimintatapamme.

Mai: He tarvitsivat enemmän. Heidän oli opittava myymään konseptia eikä vain keittiötä. 

Julie: SeurusteluKeittiö® -konsepti vai mitä tarkoitat konseptilla?

Ralph:  Ei, tarkoitamme vain yhden tuotemerkin, eli Kvikin, myyntiä. Ja myös sen ymmärtämistä, miten standardejamme hyödynnetään. Koska rehellisesti sanottuna helpointa on myydä keittiö, mutta raskainta on kaikki se, mitä sen jälkeen tulee, ja saada kaikki toimimaan.

Julie: Kun pääset paikalle ja mittaat huoneen, ja seinät ovat hieman vinossa.

Ralph: Ja myös kaikki sen ympärillä ja myös odotukset, jotka on erittäin tärkeää myös säätää jo etukäteen alusta alkaen, kunnes projekti on valmis ja asiakas on tyytyväinen, ja koska se on myös iso osa sitä. On itse asiassa aivan normaalia, että voit valita 150 etusarjan välillä. Monilla muilla on ehkä hieman vähemmän, mutta minulla on 24. Siinä kaikki.

Kerromme asiakkaillemme myös, että saat mitä näet. Tätä meillä on myymälässä, ja monet asiakkaat tulevat sisään ja sanovat, että tämä on todella hieno. Koska silloin minun ei tarvitse tehdä niin monia päätöksiä. Ja sitten meillä on asiakkaita, joka sanovat, että teillä ei ole mitään, mikä ei ole hienoa. Tiedätkö, olemme itse asiassa tehneet todella hyviä juttuja suunnittelun ja myynnin suhteen.

Julie: Tuo on mahtavaa.

Heinäkuusta heinäkuuhun olemme myyneet 320 keittiötä. Se on melkein yksi joka päivä vuoden ajan.

— Ralph Nissen
Omistaja, Kvik Hamburg Altstadt

Ralph: Myymälämme keskittyy vain keittiöihin ja tuotteisiimme eikä moniin muihin tuotemerkkeihin. Ja mitä emme tarjoa. Se on todella hienoa, enkä ole kuullut sitä vain kerran. Olen kuullut tuon itse asiassa aika usein. He ovat hyvin ihastuneita myymälän kokoonpanoon ja miten kaikki on sisustettu, ja he saavat paljon inspiraatiota.

Mai: Mutta olemme myös oppineet, että näyttelytila ei ole tavallinen keittiön näyttelytila, mutta monet ihmiset sanovat....

Julie: Miten? Miten se eroaa muista Saksan näyttelytiloista? En ole käynyt monessa. 

Mai:  Se on pikemmin normaali tai tavallinen, se on, miten selittäisin sen, se on enemmänkin kuin iso huone, ja tämä tässä on enemmänkin kuin newyorkilainen asunto. Ja heille tulee tunne kuin he olisivat kotona. Jep. Sekin on todella mukava kuulla. Kyllä.

Julie: Ja kävelet keittiöstä toiseen. 

Ralph: Joo, joo, joo.

Mai: Se on kuin koko keittiö. Ilmapiiri on siis myös...

Julie: Vietkö heidät usein katsomaan kaikkia keittiöitä ja puhumaan kaikista keittiöistä, vai valitsevatko he suoraan haluamansa keittiön?

Ralph: Se riippuu hyvin paljon. Pääasiassa käymme kaikki läpi, koska konsepti on tietysti se, että eri keittiöissä voidaan näyttää paljon asioita.

Yksi asia on muotoilu, mutta toinen asia on myös se, millaisia kaappeja, millaisia muita etuja, keittiöissä on paljon asioita.

Julie: Kuinka monta keittiötä olet myynyt vuoden aikana?

Ralph: Olemme myyneet heinäkuusta heinäkuuhun yli 320 keittiötä.

Julie: OK. Vau, se on paljon!

Ralph: Se on melkein yksi joka päivä vuoden ajan. Ja voin vakuuttaa, että se on melko suuri määrä. Olemme siis olleet kiireisiä.

Meillä oli vain todella hyvä tunne

Julie: 320 keittiötä vuodessa kuulostaa paljolta. Vaikuttaa siltä, että Kvik-franchise oli todella oikea valinta Ralphille ja Maille. Kysyimme siitä hetkestä, jolloin he tiesivät, että tämä oli heille oikea vaihtoehto.

Mai: Muistan, että Ralph istui ja katseli puhelintaan ja sanoi minulle: "Mai, voisitko tulla tänne katsomaan tätä?" Tämä on Kvik, ja he etsivät franchising-yrittäjiä Saksaan eikä vain Saksaan, vaan Hampuriin ja alueelle, jossa aiomme asua. Voisiko se olla meidän juttumme? Ja minä sanoin, että kyllä. 

Luulen, että Ralph ja minä todella, mitä sanot, kun sinulla on oikea tunne? Se oli se hetki, jolloin sanoin, että minulla on todella hyvä tunne siitä tietämättä siitä paljonkaan. Tunne oli kuitenkin vahva, ja katselimme kotisivuja ja luimme Kvikistä. 

Julie: Oliko se LinkedInissä näkemäsi viesti vai mainos LinkedInissä?

Ralph: Itse asiassa Jens-Peter julkaisi jotain, koska seurasin häntä jo silloin jostain muusta syystä.

Ja huomasin heidän hakevan yrittäjiä. Ajoitus oli hieman hullu, hullu lienee väärä sana, mutta tiedättehän. Olimme vain.

Julie: Oliko se täydellinen teille?

Ralph: Se oli täydellinen, mutta myös koskaolimme edelleen vanhoissa työpaikoissamme eikä se ollut erityisen mukavaa. Mutta katsomme myös hyvin paljon eteenpäin emmekä katso taaksepäin, ja tiedätkö, meillä oli sama tunne, että tämä oli jonkinlainen kohtalojuttu. 

Julie: I'm not sure how many franchisees we get by the person directly writing to the CEO. But maybe it's more than I think, right?

Ralph: No, that was, I said, OK, why not? And he was the one who was posting it. So that was the reason why I didn't go the the the classical, normal way. 

Julie: That's pretty cool. What does it hurt? I have to jump in again to note that the JP Ralph is referring to is our CEO Jens-Peter Poulson. So Ralph and Mai went straight to the top.

Ralph: Yeah. I just I just wrote JP just right away on LinkedIn  just telling a little bit of our story and who we are, where we're from and and actually the the funny thing was that I could immediately see that it was actually texting me back.

Julie: He was probably like hallelujah!

Ralph: Yeah, yeah, exactly.  He wrote back, "can I call you tomorrow?" And then one week later we were sitting in Vildbjerg, near Herning in Denmark. So it went that fast. So I think we found each other in in that way.

Mai: And then we also just knew it was meant to be.

Kuuntele tämä jakso Spotifyssa

Yhdessä tekeminen oli osa vetovoimaa

Julie: Kaikki pariskunnat eivät työskentele yhdessä, mutta Ralph ja Mai ovat tehneet siitä todellisen kumppanuuden, joten emme voineet olla kysymättä, millaista on työskennellä yhdessä.

Mai: Se on todella mukavaa, koska uskon, että myös siksi päätimme valita franchising-konseptin. Niin, koska huomasimme, että olemme todella hyviä työskentelemään yhdessä, mutta myös siksi, että meillä on omat vahvuutemme ja eroavaisuutemme. Se on todella mukavaa. Jep. Olen todella onnellinen. Jep. Jep.

Ralph:  Ja voin vain sanoa samaa. Tiedättehän, että on vaikea päätös tehdä kaikki tämä, mutta myös edellinen työpaikkamme oli franchising-konsepti. Meillä oli pikemminkin toinen kumppanuus franchising-antajan kanssa, ja se katkaisi tämän suhteen, ja tiesimme ainakin, että nyt haluamme 100-prosenttisesti oman yrityksen, mutta silti vahvan konseptin, koska haluamme vahvan perustan, jonka varaan voimme rakentaa liiketoimintamme, ja sen löysimme ehdottomasti Kvikin kanssa.

Tiedättekö, yksi niistä kohdista, joissa sanoimme, että OK, he todella aikovat tukea meitä.

Julie: Ralph ja Mai halusivat olla varmoja, että kyseessä oli molemminpuolinen kumppanuus, jossa molemmat osapuolet todella halusivat työskennellä yhdessä, ja he löysivät sen Kvikistä.

Varaudu työskentelemään paljon. Ei, mutta se on niin yksinkertaista. Sinun on investoitava erittäin monta tuntia. Sinun on oltava omistautunut. Sinun täytyy todella haluta tätä.

— Ralph Nissen
Kvik Hamburg Altstadt

Julie: Ja ennen kuin lopetimme, meidän oli kysyttävä heiltä vielä yksi kysymys. Mitä neuvoja antaisit henkilölle, joka harkitsee Kvik-franchising-yrittäjyyttä?

Ralph: Varaudu työskentelemään paljon. Ei, mutta se on niin yksinkertaista. Sinun on investoitava erittäin monta tuntia. Sinun on oltava omistautunut. Sinun täytyy todella haluta tätä.

Mai: Ja olla siellä. 

Ralph: Sinun on oltava siellä ja sinun on myös oltava malli itsellesi. Ja käyttää haluamaasi organisaatiota Kvikissä. Kyllä. Käytä sitä. Ja jos mahdollista, katso myös, pääsetkö joihinkin myymälöihin. Jossa työskentelemme juuri nyt. Voit esimerkiksi vierailla meillä Hampurissa ja työskennellä täällä kuukauden tai kaksi.

Mai: Kyllä. Ennen kuin aloitat. 

Julie: Kokeile sitä. Tunne se itse.

Ralph: Ja sanoisin myös, että ei ole helppoa avata jotain tällaista, koska on... luotettava moniin eri asioihin, henkilöihin ja tuotteisiin ja... on panostettava paljon tunteja.

Mai: Niin, mutta teillä on myös vahva yritys takananne ja todella vahva konsepti. Joten jos haluat, niin se on myös oikea yritys. Kyllä on. 

Julie: Silloin mahdollisuudet ovat olemassa.

Ralph: Yritä päästä sisään erilaisten kumppaneiden myymälöihin. Yritä päästä yrityksen ihon alle, koska se on paras tapa saada käsitys siitä, onko tämä jotain sellaista, mitä haluaisin tehdä.

Keskustelu Saksan maajohtajamme kanssa

Julie : Sen lisäksi, että sen on oltava oikea franchising-yrittäjien näkökulmasta, sen on oltava oikea henkilö myös Kvikille. Meillä on tilaisuus puhua Saksan maajohtajamme Christian Stolten kanssa Saksan kasvusuunnitelmista ja siitä, mitä hän hakee franchising-yrittäjissä.

Christian: Se on fantastista, koska he tulevat eri taustoista, joko teollisuudesta tai huonekaluteollisuudesta, tai heillä on jotain rakennustaustaa.

Meilläon kaksi ehdokasta hakuprosessissa juuri nyt. Molemmat ovat aiemmin olleet puuseppiä, joten he tuntevat...

Julie: They'll know how to install the kitchen.

Christian: They they know how to solve it and and how to make it to fit. But sales is not on their on their list. The next two we are going to open in Bremen and one in Hannover and both of them are from the industry. So it's a wide range of people, but the most important is a background in retail and experience in leadership and all these things. But from my perspective and as I see it from today's perspective within the company, I think that mindset is the most important.

You can achieve whatever you want to if you just want it and if you just go for it. And if you have the right spirit. You can learn whatever you want to to grow into it. And I think how our first franchisee in Germany is the best example ever for that.

Coming from a complete different background, but yeah, putting himself onto the chair and starting just to sell kitchens, getting so engaged with it and and and move this first store into high levels from the beginning and really like completely surprising levels. So fantastic.

Julie:  Just a note, we did this interview nearly a year ago and we have since opened two stores in Bremen, an additional store in Hamburg, as well as in Hanover and Paderborn.

Christian: Saksa on suuri markkina-alue, ja sen 86 miljoonan asukkaan markkina-alueella on valtava, valtava potentiaali.  Keittiöalalla on paljon kilpailua, mutta mielestäni monet niistä tarjoavat melko paljon samaa. Se on vähän klassisempi lähestymistapa. Niin he ovat aina tehneet. Ei niin kuin Kvik, joka on haastaja erittäin kilpailluilla markkinoilla. Olemme mielestäni hyvin erilaisia ja tarjoamme jotain todella erilaista kuin muut kilpailijat markkinoilla.

Julie: Kuten todella erilainen muotoilu tai...

Christian : Mielestäni tanskalainen muotoilu on ehdottomasti yksi ydinosaamistamme ja yksi ainutlaatuisista myyntivalteistamme markkinoilla. Useimmat asiakkaat täällä Saksassa ja erityisesti pohjoisessa tuntevat tanskalaisen muotoilun. Mutta uskon, että se pätee koko Saksan markkinoilla. Ja kyllä, tanskalainen muotoilu on yksi monista ainutlaatuisista myyntivalteistamme.

Sanoisin, että toinen asia, josta kuulemme monien asiakkaiden - yllättävän monien asiakkaiden - kysyvän, on vastuullisuus ja se, mistä ja miten tuotteemme tehdään ja rakennetaan ja miten ne kierrätetään ja mitä kierrätetään?

Niinpä vastuullisuus on kasvava trendi markkinoilla. Sanoisin, että ehkä hieman hitaammin kuin muilla Euroopan markkinoilla. Mutta kun se lähtee liikkeelle, se todella kiihtyy ja liikkuu nopeasti. Monet asiakkaat kyselevät tästä erityisiä kysymyksiä.

Christian: Kolmanneksi haluaisin mainita, että Saksan teollisuus ei ole kovin avoin hinnoittelussa ja siinä, miten hinnoittelusta tiedotetaan keittiön ostamisesta kiinnostuneille loppukuluttajille. Annamme siis asiakkaalle hyvin yksityiskohtaisen tarjouksen, jossa asiakas näkee kaikki osat...

Julie: Joka ikinen asia, jonka he saavat.

Kuuntele & tilaa Spotifyssa

Sijainti, sijainti, sijainti

Julie: Vanhan sanonnan mukaan liike-elämässä tärkeintä on sijainti, sijainti, sijainti. Mielestämme se on totta. Ja kun olemme löytäneet oikean franchising-yrittäjän, emme jätä häntä yksin etsimään loistavaa sijaintia. Itse asiassa etsimme jo nyt loistavia sijainteja jo ennen kuin löydämme franchising-yrittäjän.

Christian: Ja sitten meidän on huolehdittava siitä, että franchising-yrittäjä löytää oikean sijainnin, ja oikean sijainnin on täytettävä tietyt ehdot. Sen on oltava myös oikean kokoinen.

Sijainnin on oltava oikea naapuruston kannalta, ja missä se sijaitsee ja keitä ovat naapurimme? Sijainnin on oltava olosuhteiltaan oikea, ainakin haluaisimme ehdottomasti erittäin mukavan ja yhteistyökykyisen vuokranantajan, jonka kanssa voimme tehdä yhteistyötä, ja meille on myös tärkeää, että sopimus täyttää lopulta odotuksemme tai tarpeemme ja että sopimusehdot mahdollistavat sen, että voimme allekirjoittaa sopimuksen. Monen asian on siis osuttava kohdalleen. Franchising-yrittäjä ja toimipaikka on siis tuotava yhteen ja yhdistettävä prosessin aikana.

Julie: Ettekä jätä franchising-yrittäjää yksin selvittämään sijaintia. Valitsette sijainnin ja franchising-yrittäjän samanaikaisesti.

Christian: Se tapahtuu samanaikaisesti tai rinnakkain heti, kun meillä on selkeä indikaatio kaupungin franchising-verkostosta. Aloitamme mahdollisten sijaintipaikkojen etsimisen ja käymme ensimmäiset neuvottelut vuokranantajien kanssa, ja sitten tietyssä vaiheessa yhdistämme franchising-ehdokkaan vuokranantajaan ja toimipaikkaan, ja saamme heidät yhdistymään.

Hae nyt

Etsimme tällä hetkellä 16 franchising-yrittäjää Saksaan. Näet kaikki kohteet sivuiltamme kvik.de. Meillä on franchising-mahdollisuuksia myös muissa maissa. Tarkista siis verkkosivuiltamme lisätietoja ja katso, löytyykö läheltäsi sellainen.

Jos valitset meidät franchising-kumppaniksesi, olemme tukenasi koko matkan ajan. Autamme sinua kaikessa liiketoimintasuunnitelman laatimisesta sopimusten tekemiseen ja myymälän taustatoimiston pyörittämiseen. Myymälärakennustiimillämme on kaunis, hyväksi todettu konsepti myymälääsi, olipa se minkä kokoinen tahansa, ja he rakentavat sen sinulle nopeasti ja tehokkaasti. Digitaalisen markkinointimme ansiosta sinulla on varauksia jo myymälän avaamispäivänä. Olet oma pomosi, mutta sinulla on vahva tiimi tukenasi. Jos kuulostaa siltä, että haluaisit olla mukana, käy verkkosivuillamme ja täytä lomake jo tänään. Se saa asiat käyntiin. Löydät linkin lomakkeeseen alta. 

Kiitos että kuuntelit!

Tämän SeurusteluKeittiö®-jakson tuottivat minä, Julie Broberg, ja ääniteknikko Magnus Vad. 

Erityiskiitokset kaikille tähän jaksoon osallistuneille - Ralph ja Mai Nissenille Kvik Hamburg Altstadtista sekä Saksan maajohtajallemme Christian Stoltelle. 

Äänitykset tehtiin Kvik Hamburg Altstadtissa Richardin ja Christian Lightbodyn avustuksella. 

Tässä jaksossa mukana

Ralph Nissen

Omistaja, Kvik Hamburg Altstadt

Mai Nissen

Omistaja, Kvik Hamburg Altstadt

Christian Stolte

Maajohtaja, Saksa